سینی

  18 خرداد 1400
  اجناس

سینی یا طبق ظرفی مسطح با لبه ای کوتاه و عمق کم است که برای پذیرایی غذا، آشامیدنی و ... به کار می رود. به همین دلیل معمولا مسطح بوده و لبه کوتاه آنها برای جلوگیری از لغزش و افتادن اشیایی است که در آن قرار داده می شود.سینی ها در اشکال بسیار مختلفی ساخته می شوند ولی کاربرد نوع مستطیل، گرد و بیضی آن بیشتر از سایر سینی ها می باشد. جنس سینی ممکن است از فلز، چوب، ملامین و یا پلاستیک باشد.

امروزه با توجه به پیشرفت صنعت در زمینه ساخت، طراحی و تولید انواع و اقسام اجناس پلاستیکی، سینی های پلاستیکی جایگاه بسیار محبوبی در بین مصرف کنندگان پیدا کرده است. در همین راستا شرکت بورا پلاستیک به عنوان بزرگترین تولید کننده لوازم پلاستیکی آشپزخانه و خانه اقدام به طراحی و تولید سینی های پلاستیکی مرغوب با بهترین مواد اولیه و بهره گیری از جدیدترین دستگاه های موجود در دنیا کرده است.

شاید برایتان جالب باشد که بدانید اولین سینی ساخته شده در جهان حدودا به قرن 6 و یا 7 میلادی برمیگردد که جنس آن از سفال بوده با توجه به شواهد موجود چنین برداشت می شود که این سینی ها در خانه اشرافیان و ثروتمندان مورد استفاده قرار می گرفته و عامه مردم از داشتن سینی محروم بوده اند.

سینی هایی که امروزه ما از آنها استفاده می کنیم شکل تغییر یافته همان سینی هایی است که در گذشته مورد استفاده قرار می گرفته است. در اواسط قرن هفدهم در کشور انگلستان از مواد دیگری مانند نقره برای ساخت سینی استفاده می شده این کار باعث افزایش زیبایی و دوام سینی و به طبع آن افزایش طول عمر آن می شده. به مرور زمان و پیشترفت تکنولوژی و صنعت اشکال مختلف سینی تولید گردید. همچنین برای ساخت سینی مواد اولیه دیگری نیز مورد استفاده قرار گرفت. جالب است بدانید که در قرن هجدهم سینی بیضی شکل محبوبیت بسیار زیادی پیدا کرده و به طبع آن تولید آن بسیار افزایش پیدا کرد این سینی ها دارای دسته های بسیار محکمی از جنس خود سینی بود تا بتوانند وزن بیشتری را تحمل کنند. از آن سینی ها برای سرو چای و قهوه برای اعضای خانواده و مهمان ها استفاده می شد. در اوایل قرن نوزدهم سینی های بلند و کشیده محبوبیت پیدا کرده و بیشترین حجم تولید سینی را در آن دوره به خود اختصاص داد.این سینی ها دارای لبه های بلند بوده تا محافظتی برای اجسامی باشد که درون آن قرار می گرفته. همچنین بلند بودن لبه ها کمک می کرد تا اجسام درون آن لیز نخورد.

 

انواع سینی پذیرایی از نظر جنس:

سینی ها از نظر جنس دارای تنوع بسیار زیادی می باشند؛ زیرا هرکدام دارای کاربرد خاصی می باشند. این سینی ها عبارتند از :

سینی مسی
سینی شیشه ای
سینی استیل
سینی نقره ای
سینی سرامیکی
سینی چوبی
سینی کائوچویی
سینی پلاستیکی

نکات مهم در انتخاب سینی:

سینی برای خوب بودن لزوما نباید از اجناس گران قیمت تهیه شده باشد.

بنابراین راه های بسیار ساده ای وجود دارد تا بتوان یک سینی مناسب برای کاربرد مورد نظر خود پیدا کرد. سینی علاوه بر اینکه باید قیمت مناسب و ارزانی داشته باشد، باید دارای جنس مناسبی هم باشد تا به راحتی خراب نشود. همچنین ظاهر سینی باید به گونه ای باشد که با سایر وسایل آشپزخانه و خانه هماهنگی مناسبی داشته باشد.

 

جنس سینی:

مهمترین نکته در انتخاب سینی جنس آن می باشد. همانطور که پیشتر نیز توضیح داده شد سینی می تواند از مواد اولیه مختلفی تهیه شود. اما امروزه با توجه به پیشترفت تکنولوژی و همچنین افزایش تجربه تولید کنندگان، به نظر می رسد سینی پلاستیکی بیشترین سهم در بازار را دارد.

 

سینی پلاستیکی:

از بارزترین ویژگی های مثبت سینی پلاستیکی می توان به موارد زیر اشاره کرد:
سبک بودن سینی
قابلیت تحمل وزن زیاد
هزینه پایین تولید
قابلیت تولید سینی با هر شکل و شمایلی
قابلیت تولید سینی با هر طرح و رنگی
عدم نفوذ گرما و سرما به دست به دلیل ضخامت مناسب پلاستیک استفاده شده در سینی
 

همان طور که در بالا اشاره شد سینی پلاستیکی می تواند مزایای بسیار زیادی داشته باشد. با توجه به اینکه امروزه تنوع گرایی یکی از ویژگی های رایج و بارز زندگی شده است شاهد این موضوع هستیم که هرساله خانواده ها اقدام به خرید و جایگزین کردن وسایل پلاستیکی خانه و آشپزخانه خود می کنند، سینی پلاستیکی نیز از این قضیه مستثنی نبوده و به طبع آن شرکت بورا پلاستیک با بهره گیری از جدیدترین طرح های موجود در جهان هر ساله اقدام به تولید سینی ها مرغوب پلاستیکی می نماید.

 

اندازه سینی:

سینی ها می توانند دارای اندازه های مختلفی باشند. از کوچکترین سایزها که می توان در آن حداقل چهار فنجان چای قرار داد تا بزرگترین سایزهایی که می توان در آن حداقل سی فنجان چای قرار داد.

 

مشاهده لیست همه محصولات شرکت بورا پلاستیک

  18 خرداد 1400
  اجناس